tirsdag 19. januar 2010

4 arbeider

Photoshop av Håkon på geit som postet for en uke siden.
Dette bildet kan sies å være nokså surrealistisk, vi prater om en Dj sittende på huk på ryggen til en flyvevende geit med start og stoppknapper.
Det har også elementer av symbolisme i form av norskt flagg, Gud, himmel og glorieaktig lys rundt hovedpersonen.
Dette bildet er fantasifullt, akkurat slik jeg liker det.  Jeg lurer litt på hva som skjer når man trykker på de tastene, jeg under også litt over hva den kamelen i bakgrunnen ønsker å fortelle oss. Det hinter også til elektronisk musikk og klubbkultur ettersom det er en profilert norsk platerytter i sentrum.



"The Candle" ser ut til å være en lavbudsjetts skrekkfilm. Den opprinnelige planen var å finne et bilde av et et helnorskt troll og sette det inn, men jeg fikk det rett og slett ikke til å passe. Derfor blir det mere et forsøk på å gjenskape en moderne filmplakat med et snev av humor så vel som ondskap













































Dette bildet har jeg titulert "Rollebyttet"
Ble laget i Illustrator og originalen kan da selvsagt blåses opp så stort som man ønsker det. 
Hadde det vært opp til meg ville vi dekket hele slottet med en kjempeversjon. Bildet kan sies å være Pop-Art,  basert på kjente figurer fra Walt Disney


Dette bildet ble laget for to uker siden, og er en videreutvikling av den første flyeren jeg laget i November, jeg mente at bildet kunne tilføres noe mere enn bare èn fisk. Dette bildet peker nok også mest i retning surrealisme. Jeg har litt lyst til å lage en kjempedetaljert greie ut av denne- En gedigen undervannsfest med massevis av skapninger




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar